mandag den 16. maj 2011

Når kroppen siger fra...



- må man tage sig en ordentlig slapper... og det har jeg så gjort!

Koncerten var et kæmpe teater/musical/musik-stykke - helt ud over det sædvanlige
 og sikke en oplevelse.

Men det var også lige midt under det hele - kroppen sagde: STOP, som i FULD STOP!!!

Bedst som jeg stod der og var mega optaget af det flotte sceneshow, fik jeg det rigtig dårligt, som i: NU besvimer jeg!

 Heldigvis nåede jeg, at sætte mig ned og få hovedet mellem benene, så jeg ikke faldt og slog min kæben. (Det er utroligt, så hurtigt man kan tænke nogle gange)

Der sad jeg i flere minutter, inden jeg synes det var ok igen.  

Men ak nej - jeg havde ikke mere end lige rejst mig, før jeg fik en ordentlig
"jeg-går-i-gulvet-tur" igen.

Øv altså - så måtte jeg slæbes ud - på besøg hos sameritterne, ligge på briksen, drikke noget vand...

Den ene af sameritterne spurgte til metallet i munden og jeg måtte jo så svare, at jeg var blevet kæbeopereret for nylig.

"Og hvad har du så fået at spise de sidste 5 uger ??" var hendes spørgsmål.

 Øhh, mest flydende/most kost, svarede jeg.

 "Hvad med proteiner (kød)?" 

Øhh, det er ikke blevet til så meget!

Ja, så er der jo ikke noget at sige til, din krop siger STOP - den mangler jo en hel masse proteiner, vitaminer og mineraler.
Hun var blevet opereret (fedmeoperation) for 3 mdr. siden og kendte så rigeligt til, når kroppen var i underskud.

Okay så!

Jeg fik dog resten af koncerten med - på den stille måde - nær udgangen, så der ikke var langt til sameritterne - i tilfælde af!

5 kommentarer:

  1. Æv altså, ærgerligt at du skulle ha´lige den oplevelse med når du nu havde glædet dig så meget. Håber at du er ved at være frisk igen, har savnet dine indlæg.
    Knus til dig.

    SvarSlet
  2. Lotte dog, sikke noget rod :-) Uha, da godt man trods alt kender de der besvimelsestegn. Jeg ved også hvordan de starter, har kun lavet braget EN gang, og reddet det flere gange :-)
    Mine tanker har været hos dig, du har været savnet :-)
    Godt du alligevel fik det meste af koncerten med. Håber du har det godt igen. Pas på dig selv :-)

    SvarSlet
  3. Hej Nete :0)
    Ja, det var ikke lige sådan jeg havde forestillet mig den koncert - men synes nu alligevel det var en utrolig stor oplevelse og jeg er ved at være frisk igen - tror jeg nok :0) Der er i hvert fald blevet spist masser af æg og hakkekød :0)
    Dejligt at være savnet søde!
    Stort knus og kram retur

    Hej Pia :0)
    Ja, når man én gang har været gået i gulvet, så kender man tegnene - så heldigt for mig, at jeg nåede at sætte mig ned - kunne lige se det for mig - at jeg fik nyt kæbebrud *griner*
    Men heldigvis så slap jeg - jeg bliver uendelig dårlig bagefter - hvis jeg besvimer og så havde der ikke været mere koncert til mig!
    Dejligt at være savnet søde!
    Stort knus og kram retur

    SvarSlet
  4. Hej din dejlige Quinde

    Tusind tak for dine søde ord på min sidste kommentar på min egen blok.

    Godt du fik reddet dig selv, så du kunne nyde resten af koncerten.

    Håber alt er vel hos dig.
    For jeg kan kun tilslutte mig, at du har været savnet.

    Jeg ved godt jeg ikke selv er for flittig i øjeblikket med indlæg, men jeg får dog læst og i enkelte tilfælde kommenteret på de forskellige indlæg.
    Og når så der er længe imellem dine, ja, så er du savnet....

    Mange varme knus og tanker
    Lady Di

    SvarSlet
  5. Hej dejlige Lady Di :0)
    Hvor er du altså bare dejlig og tusinde tak - det gør godt, at være savnet.
    Ja, kunne du ikke lige se det for dig - at jeg faldt om og slog kæben, så den gik i stykker ..og jeg skulle igennem hele turen igen - nej, godt jeg nåede at sætte mig ned :0)
    Jeg sender de varmeste tanker og knus retur til dig

    SvarSlet