mandag den 7. februar 2011

Der sker ting og sager...

OBS: Hvis du er ved at brække dig over mine indlæg om tænder, så skynd dig at springe videre til næste blog :0)



- i min mund og i mit hoved.

Udover, at den er overfyldt med metal og plastik og ikke levner ret meget plads til andet end at trække vejret, så går det - men oss kun lige...

Jeg "døves" med hovedpine og vågner adskillige gange om natten ved, at mine kæber har låst sig fast i et sammenbid - en god nattesøvn er pt. dømt ude af spil.

At spise er både et kapitel og et mareridt for sig. Jeg kan mærke, at jeg til tider bare ikke magter at spise. Det er for besværligt og alligevel så skal jeg - en banan, en mandarin, lidt havregrød, youghurt og kartoffelmos er mine venner i disse tider. Jeg kan godt - spise en dejlig saftig og mør bøf - men det tager lang tid  - uendelig lang tid!!

Tandbørstningen er på 15-20 minutter inden sengetid. Det kræver 3 forskellige tandbørster inden jeg har været alle steder i, rundt og omkring låsene, tænderne og tandkøddet. Og jeg gør det - uanset hvor træt jeg end måtte være!

D. 2. februar var det ET ÅR siden jeg fik bøjlen på. Tiden er gået - jeg er fulgt med og det har været OKAY...men jeg er tæt på, tæt på at være træt af mit liv som bøjle-øgle!

Heldigvis er det snart - kun knap 2 måneder - så er operationen overstået og jeg kan måske begynde at skue en fremtid uden bøjle...århh, hvor bliver det en saliggørende dag, den dag det sker...

Jeg ved det godt. Jeg piver i øjeblikket....undskyld!

3 kommentarer:

  1. Hejsa søde.
    Hvis man ikke må pive, når man gennemgår det du gør med de tænder og den mund, så ved jeg sgu ikke hvornår man så må.

    Håber det hjælper at få det skrevet ned, så tankerne ikke flyder over med at det negative.

    Og er det ikke det vi er her for, os andre i blogland, til at lægge ører til jer andre, når I har problemer. For ved jo at du vil være der, hvis det var en anden som trængte til at få luft.

    Op med humøret og se frem, KUN 2 MDR.......

    Tænker på dig og glæder mig på dine vegne til bøjlen skal af.

    Mange kærlige knus
    Dianna

    SvarSlet
  2. Jeg læser gerne videre. Det er lige nøjagtigt din tandhistorie der var skyld i at jeg fandt dig og er blevet hængende. Pivet!!! nej bestemt ikke. Jeg øsnker dig fortsat god tur i tandrejsen, og håber at du holder ud de næste par måneder med. Jeg vil tænke på dig :-)

    SvarSlet
  3. Hej Dianna - din søde Quinde, hvor er det dejlige ord, du giver mig med på vejen her, hvor det hele føles lidt for tungt og TAK fordi DU er her :0), for det er bestemt ikke nogen dans på roser med de tænder - men jeg skal nok holde ved og holde ud!
    Stort knus og varme tanker og tak til dig!

    Kære søde Pia, hvor er jeg glad for du fandt mig og fordi, du holder ved og ud på denne lange og til tider pinefulde tandrejse - tak for dine opmuntrende ord og tanker!
    Stort knus og varme tanker og tak til dig også!

    SvarSlet