onsdag den 1. december 2010

Ak ja - "jeg" = en pausefisk...

- der holder nogle enorme lange pauser herinde i blogland, men nu er det tid til en up-date!!!

BØJLEN - stadig i ental

Der er bestemt sket noget siden jeg fik bøjlen på i februar, hvilket tydeligt fremgår af billedet...

MEN, MEN, MEN...

Ved besøget nr. 10 hos Hr. Rank (i går), skulle jeg oprindelig have haft en ny bue på, men endnu engang var låsen på "plastiktanden" gået løs, så den skulle limes på istedet.

Den gode tandretter kiggede og adskillige gange skulle jeg; Prøv at bide sammen... Hmm, her må jeg lige indskyde: "Det er dælme ikke nemt at tygge sammen, når tænderne ikke KAN nå sammen mere...".

Så kom DOMMEN
"Jeg tror ikke, vi kan fortsætte før din kæbe er opereret. Du skal have lavet nogle aftryk, så kom igen i næste uge". (Aftrykkene skal bruges i forbindelse med operationen).

Jeg kan godt følge ham - så længe den "skide" underkæbe er som den er, bliver der ikke plads til togskinner på de nederste. Jeg vil simpelthen knuse både dem og tænderne.

Der er stærke kræfter på spil - altså i min mund. Der sker en hel masse med min tunge, som åbenbart har opdaget at der er mere plads i ganen - så den presser monster på de nederste tænder, så én af dem pt. er en rokketand. Den blev forsøgsvis limet sammen med de 2 nabotænder, men det holdt kun i 3 dage.

Så lige om hjørnet i det nye år sker det - jeg skal have opereret underkæben. Den nervøsitet og angst der har været i forbindelse med operationen er pist væk og erstattet med spænding og glæde. Jeg glæder mig til at blive fri for spændingshovedpinen, smerter i kæben, ondt i tænderne og sidst men ikke mindst - at få en korrekt tandstilling og bidefunktion der IKKE smadre mine tænder!

Ps. Jeg får stadig top-karakter for min tandbørstning og renholdelse af låsene :0)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar