torsdag den 10. juni 2010

Det har i sandhed været...

- en begivenhedsrig eftermiddag med besøg hos "Holger i skoven" sammen med Claus Dalby.

Heldigvis synes Claus lige som jeg, at Holgers hus/have er helt fantastisk og langt udover det sædvanlige. Stedet rummer så meget eventyr og magi.

Jeg er uendelig taknemmelig for, at den kommer med i bogen om "Hemmelige haver" der udkommer til næste år - den kommer til at stå i min bogreol - thats for sure!

Kig med på billederne og nyd magien!


Er det ikke et magisk skue ?

Claus "in action" og Holger i den dejlige have.

18 kommentarer:

  1. Hei Lotte!

    Jeg er innom deg for foerste gang etter aa ha lest den lille historie og sett de nydeligste bilder hos Claus Dalby! Du maa overbringe en hilsen til Holger og fortelle ham hvilke glede det er aa se hans have paa disse bilder. Du kan tro jeg ser frem til den nye boken hvor jeg haaper vi faar flere glimt i fra den skjoenne haven hans.
    Sommerhilsen til deg og Holger fra
    AG, New York

    SvarSlet
  2. Fantastisk have og hvor er du heldig, Lotte, at du var med. Jeg glæder mig også til bogen, og jeg nyder at følge Claus. Han er et sjældent fint menneske.
    Søde Lotte, pas på dig selv, vi "ses" snart igen:-)

    SvarSlet
  3. Hejsa Lotte

    Heldige dig.
    Sikke en oplevelse, både at se haven og at tilbringe nogle timer med Claus.
    Elsker også sådan nogle haver.

    Vi har også en, ca. 30-40 km fra hvor vi bor, som er fuldstændig fantastisk.

    Damen der, laver meget hvor der er opstillet en masse, som mange vil kalde ragelse, men den måde hun får sat det sammen på, gør at det ligner en million. Vil ønske at jeg kan få min have til at ligne hendes en lille smule.

    Rigtig god dag til dig min søde ven.

    Knus Dianna

    SvarSlet
  4. Hej Lotte!

    Jeg er også blevet nysgerrig efter at besøge din blog, efter Claus Dalbys omtale af dig.

    Hvor er det dog et enestående unikt sted, du har vist Claus.
    Tusind tak for det. Er lykkelig for, at have fået et foreløbigt kig ind i Holgers fantastiske univers.

    Synes du ikke Claus Dalbys enthusiasme er fantastisk livsbekræftende og smuk? Det er SÅ skønt at opleve et af disse sjældne mennesker, der "smitter" med deres energi og glæde.

    Hav en dejlig dag på smukke Fyn.

    Mange hilsner,

    TANTE GRØN

    SvarSlet
  5. Jamen dog, begejstringen vil ingen ende tage hernede.
    Altså Lotte, også på det område har du evner, du er fantastisk, intet mindre.
    Et stort knus til dig.

    SvarSlet
  6. Tak fordi du skrev til Claus og fortalte om denne dejlige have. Hvis ikke du havde gjort det havde vi andre jo slet ikke fået lov til at smugkikke lidt på magien. Sådanne steder er helt utrolige og jeg kan godt forstå at det næsten må have været som et eventyr da du første gang fandt haven efter din tur gennem skoven. Mange solskinshilsner (for det har vi brug for i alt den regn).

    p.s.: Du ved det sikkert ikke med det er realt kun blogspotbrugere der kan kommenterer hos dig. Jeg har en henvisningsblog som jeg bruger nu og nederst på siden kan du se hvordan du let kan ændre dine indstillinger så alle kan kommenterer.

    SvarSlet
  7. Hold da op et sted, du lige kendte der. Hvor er der skønt. jeg fornemmer næsten ro og paradiset igennem billederne.

    Godt du skrev til Claus, og at I fik en god dag.
    Kh. Sonnie

    SvarSlet
  8. Hej Elisabeth :0)
    Tusinde tak for din kommentar. Du kan tro jeg nok skal viderebringe din hilsen til Holger og fortælle ham, at hans have har vakt din interesse og jeg er sikker på, at Claus nok skal vende tilbage til Holgers have for flere fotos og historie.
    Dejlige sommerhilsner retur:0)
    Knus

    SvarSlet
  9. Hej Lotte.
    Hvor blev du af i aften? Vi ventede dig til Birgit`s fødselsdag.
    Nu spiste vi dejligt smørrebrød uden dig :o)

    kh.
    Sonnie

    SvarSlet
  10. Hej Ravheks :0)
    Tak for dine søde ord - du kan tro jeg var taknemmelig over, at være med på "opgaven" og opleve Claus "in action", han er et utrolig dejligt menneske, der hurtig kommer ind på livet af folk med sin store interesse og nysgerrighed.
    Jeg kan se du holder en lille pause - NYD DEN og vend så tilbage - jeg kan jo ikke undværer dig alt for længe :0)
    Stort knus og kram

    SvarSlet
  11. Hej Dianna :0)
    Tak for din altid dejlige hilsen :0) Du kan tro jeg nød eftermiddagen - Holger var bare så frisk og glad for, at vise frem, det synes jeg var så dejligt.
    Det lyder da også som en spændende have - den i nærheden af dig - kunne du ikke snige til derhen og spørge, om du ikke lige måtte tage et par billeder...:0) Kunne være sjovt at se, hvordan hun har "dekoreret" den have!
    Stor knus og kram Dianna

    SvarSlet
  12. Hej Tante Grøn :0)
    Tusinde tak for dit besøg her på bloggen og JA, hvis du vidste hvor taknemmelig JEG er for, at Holgers have kommer med i bogen. Stedet er så magisk og vidunderligt. Jeg ved der kommer flere besøg hos Holger, hvor historien også skal med - og DEN kan du godt begynde at glæde dig til, når Claus udgiver bogen.

    Der er slet ingen tvivl om, at Claus ånder og lever for det han laver og det ER bestemt smittende og inspirerende af se. Han er ligeledes et utroligt nemt menneske at være i selskab med, så det blev en dejlig oplevelse.

    Jeg glæder mig også til at se din have, som jeg ved også kommer med i bogen :0)

    Stort knus og kram hernede fra det sydfynske

    SvarSlet
  13. Hej Annette :0)
    Kæreste, du får mig til at rødme HELT NED i sokkerne!!!
    I øvrigt fortalte Holger, at han lige havde haft besøg fra Holland. Et ægtepar der i tidernes morgen var flyttet til Danmark og havde bosat sig i Skovfoged-huset i skoven. Holger havde lært dem dansk. Da jeg spurgte ham, om han så havde lært hollansk, slog han en stor latter op og svarede; "Nej for gud skyld - det ville jeg ikke begive mig af med".
    Pyy Annette - jeg forstår ham - jeg er SÅ imponeret over, at du mestre det hollandske sprog både i skrift (har jeg set på din blog) og i tale!
    Du får et kæmpe kram og et stort knus herfra

    SvarSlet
  14. Hej Marina :0)
    Tusinde tak for din hilsen her på bloggen og selv tak. Holgers have er og bliver hemmelig, men det udelukker jo ikke at andre kan få et glimt af den magi stedet indeholder. Som Claus også skrev er Holger 92 og med den verden vi lever i, så bliver man nødt til at passe på sig selv.
    Det bliver så spændende når bogen udkommer, for så kommer den fantastiske historie jo også med - det kan du godt glæde dig til.
    Og så - tusinde tak fordi du gjorde mig opmærksom på, hvordan jeg kan ændre indstillingen - det er klaret nu, så alle kan skrive!
    Stort knus og kram herfra

    SvarSlet
  15. Hej Sonnie :0)
    Tak for din hilsen! Jeg er også glad for, at Holgers have kommer med i bogen - det fortjener den have virkelig - det er så fantastisk et sted og ja, fuldstændig som at træde ind i en eventyrverden, hvor Hans & Grethe pludselig kan dukke op :0)

    Jeg er ikke blevet væk fra Birgits fødselsdag, hun har ikke fortalt mig noget om tidspunkt m.m. og så er det jo lidt svært bare at dukke op. Hun fik mit telefonnummer, så hun kunne ringe og give besked - men jeg har ikke hørt fra hende!
    Men det glæder mig, at I har haft en dejlig dag hos hende, så hun kunne blive fejret og så endda med smørrebrød *mums*
    Hils på kontoret ;0)
    Stort knus og kram

    SvarSlet
  16. Hej igen.
    Ok - Birgit sagde at hun havde inviteret dig, men pyt med det. Jeg blev bare lige så glad da jeg hørte du kom :o)
    Kh. Sonnie

    SvarSlet
  17. Man får vara dig evigt tacksam att du berättade för Claus om Holger. Så fantastiskt! Det ser ut som en saga. Och Att även få upptäcka din blogg :)
    Alltid kul att få upptäcka nya bloggar.
    Ha en trevlig Helg
    Pella

    SvarSlet
  18. Hejsa Lotte! Tak for din søde kommentar! Skal love for at der sker ting og sager hos dig. Kender ikke Claus Dalby men hører ham tit nævnt omkring på bloggene så det må have været en oplevelse for dig. Sikke en have Holger har! Og så endnu en Rammstein koncert!!!!!!!! Sommeren er blevet godt skudt igang hos dig. KNUS og pas nu på solen senere på ugen ♥

    SvarSlet