søndag den 10. august 2014

Sikke et hæsblæsende tempo...

- jeg har haft på de sidste 1½ år. Der er sket så meget i min lille tilværelse, at jeg næsten ikke selv kan følge med.

Sidste år fik jeg ENDELIG et arbejde, så jeg kunne melde mig ud af den lange kø af arbejdsløse.

www.jyskhandi.dk
Jeg fik job på Jysk Handi som 1000 i 1 medarbejder - så jeg roder med bogholderi, marketing, web og polstring af hjælpemidler til handicappede, messer og alt muligt andet. Et fedt job med mange udfordringer - I LIKE!

Det betød så også, at jeg måtte forlade min skønne Ø (Tåsinge) og flytte til Mørke på Djursland (22 km nord for Århus). Det var noget af en omvæltning - men ærligt, så er vi faldet godt til heroppe i det skønne Jylland.

Vi er flyttet ind i et nybygget hus (dobbelthus) med den mest fantastiske - så langt øjet rækker - udsigt. Det er altså skønt med skønt på :0) Og så er vi (Claus og jeg) endelig kommet under samme tag efter 13 år i hver sin landsdel! Det tæller altså MEGA i min bog :0)



Der er brugt enorm mange timer i haven. Vi kom til græs, græs og atter græs uden en eneste plante og det måtter der gøres noget ved.

Og det blev der gjort noget ved :0)



Der er brugt mange timer derude og nå ja, meget mønt :0)) og ved et tilfælde, fik jeg en  ny lille hobby...jeg fandt nemlig ham her i haven...


Han fik navnet Oscar og her 3 måneder senere har jeg 13 voksne og 4-600 baby-vinbjergsnegle og et nyt øgenavn: The crazy snail-woman :0)))



Men det er nu ikke den eneste hobby jeg roder med - jeg fik nemlig investeret i en strikkemaskine og NØJ, hvor har jeg meget glæde af den.

Jeg blev ramt af  (som de fleste mega-strikkere) en inflammatorisk biceps som gør naller og som betyder, at det gør nas, når jeg håndstrikker for meget og når man nu engang er total garn-afhængig, så måtte der gøres noget og den nye strikkemaskine åbnede andre døre udi-det-kreative :0)


www.crealot.dk
Så nu strikker jeg "stoffer" og syr designs efter mit eget skøre hoved.
Se, sådan en jakke kan man IKKE strikke på rundpind... *gg*
 
Og sidst men ikke mindst, så har jeg lovet mig selv at være en meget bedre blogger og jeg starter NU.....





4 kommentarer:

  1. Det lyder da godt. Det er en flot jakke, godt du alligevel kan strikke, men nu på en anden måde.
    Og tillykke med jobbet. Dejligt med mange vinbjergssnegle.
    Fortsat god søndag

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth,
      Tusinde tak :0)
      Mange hilsner
      Lotte

      Slet
  2. Først og fremmest rigtig hjertelig tillyke med jobbet og tillykke med alt det andet nye også :-) jeg har faktisk en kusine der bor i Mørke, og vi har et par gange overnattet på drn lille gamle kro, hvis vi ikke har haft campingvognen med.
    Dejligt at høre livstegn fra dig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Pia,
      Også tusinde tak til dig :0) Hvor sjovt, at du har en kusine her i byen og jeg som troede at Mørke bare var en bette ubemærket plet her på Djurs, for man når næsten ikke at køre ind i byen førend man er ude af den igen *gg* Kroen ser noget "død" ud - vi har ikke været derinde...det har vi tilgode :0)
      Dejligt at høre fra dig :0)
      Mange hilsner
      Lotte

      Slet