mandag den 4. april 2011

Det har været en spændende dag...

 - på Kæbekirurgisk, hvor jeg har været til første kontrol i dag!

 Allerførst fik jeg taget nye røntgenbilleder og bagefter var Arne tandmand så sød, at printe før og efter røntgenbilleder ud ,som jeg måtte få med hjem  :0)
Det øverste er FØR og nederste EFTER (gælder begge billeder).

Som det ses, er tandlinien meget mere lige NU og den hvide "streg" der går vandret mellem tænderne på nederste fotos er waferen,
som jeg HELDIGVIS skal have UD i morgen nede ved Rank.

Nøj, hvor jeg glæder mig til, at få den "tag-rende" ud af munden. Den laver ikke andet end samle spyt, madrester og jeg skal komme efter dig - så det bliver dejligt at slippe af med den.


På det nederste kan man tydelig se, hvor kæben er brudt i begge sider -
noget mere i venstre side, som også er den side jeg mærker mest til både m.h.t.
 hævelse og "ondt i øret"-trækken.
Der er skruet 3 skruer i hver side, så jeg har ikke fået en plade sat ind
 (som jeg troede, de havde skruet det sammen med). 

Og så til den sjove del (som jeg elsker) - på det nederste kan man se sådan en mærkelig kors-lignende ting oppe i hovedet.

Den kære Arne tandmand spurgte: "Hvad er det du har siddende i hjernen ?"

"Jamen, det er sådan en propel jeg har, for at få det hele til at løbe rundt derinde!!! "
(Er faktisk min lille hårspændes fjedre, som jeg glemte at tage af)

Dernæst

Jeg får øje på den hvide linie på før-billedet og spørger så Arne:
 "Kan du så ikke sige mig, hvad det er for en hvid linie, jeg har fået ?

Arne svarer: Jamen, vi har givet dig det hvide snit!!!

JEG ELSKER GOD SYGEHUS-HUMOR, det skal sku ikke være så kedeligt!!!

Afslutningsvis fik jeg taget trådene på begge kinder og så skal jeg komme igen om 14 dage.

5 kommentarer:

  1. Ha,ha, hvor er det godt at læse. Når man pludselig mødes i sort humor giver det simpelhen fornyet livsenergi.
    Rigtig god dag til dig Lotte og husk nu at propeller skal smøres:-)

    SvarSlet
  2. Griner... det er nogle drabelige billeder, ha en rigtig god dag

    SvarSlet
  3. Laila, jeg er fuldstændig enig - elsker simpelthen sort humor. Der er intet så befriende som et godt grin sammen med andre :0)
    Jeg skal nok huske at smøre propellen, så den ikke løber den forkerte vej - jeg skulle jo nødig begynde at tænke baglæns :0) *griner*

    Stort knus og god tirsdag til dig :0)

    Pernille- det er da nogle fine billeder - nærmest som de sorte blækklatter hos psykiateren :0))) Nu ved jeg jo det er propellen, der får det hele til at løbe rundt :0)
    Go´dag til dig oss sweetie !

    SvarSlet
  4. Altså, du kunne være kommet med i de der tv-reportager, hvor det ekstreme, men desværre også virkelige liv bliver vist, og måske det hele betalt :-)
    Galgen humor, har man brug for også når livet er værst, vi er selv storbrugere af det i vores familie. At tænke baglæns er lige med negativ tankegang, så sørg endelig for den fortsætter i samme retning :-)
    Jeg vil glædes sammen med dig i morgen :-)

    SvarSlet
  5. Hej Pia :0)
    Tja, det skulle jeg nok have tænkt på noget tidligere, så kunne det jo være de ville betale regningen på de 250.000,- der kommer i den sidste ende (ville bestemt IKKE have været dårligt)!
    Humor er og bliver livets salt og dejligt I også er storforbrugerer!
    Jeg skal nok sørge for, at propellen snurrer den rigtige vej - det er heldigvis ikke en vindmølle *ha ha*
    Tak søde - det gik rigtig godt i dag ved kontrollen :0)
    Stort knus og kram

    SvarSlet