lørdag den 5. juni 2010

Mere sommerhygge...

- med ophold i skyggen og en god bog foran snuden.

Er i gang med Folket i klippehulerne bind 1 af 2, af Jean M. Auel - om urkvinden Ayla. Jeg er nu ret sikker på at samtlige kender bøgerne :0) Ælllsker at læse om forhistoriske folk!!! Måtte opholde mig i skyggen i dag, da benet blev forbrændt i går :0(((

Jeg plejer hvert år at smide mig under den "falske sol" bare et par gange, for at lægge en bund. Jeg lider af hudsygdommen Vitiligo (manglende pigment i huden) og især højre underben er angrebet af dette og for at undgå forbrænding på den absolut aller hvideste hud - tjaa, så betaler jeg prisen nu, for IKKE at have været i solarium.

Men PYT, det blev til en dejlig eftermiddag i skyggen og en endnu bedre aften, hvor der kom Tornedos´er og Amerone på bordet *Uhmmm* - med efterfølgende Pina Cola´das og pandekager bagt på Weber. Total ynglings-hygge med husbonden.

4 kommentarer:

  1. Mums, Lotte, det lyder som en perfekt dag og aften. Gid din søndag bliver skøn og solfyldt:-)

    SvarSlet
  2. Hej Ravheks!
    Det var en lækker dag og aften :0) Især mums til Pina Cola´das *mums mums mums*
    Stort knus

    SvarSlet
  3. De bøger er jeg helt vilde med, de står på min bogreol...., nå nej, i øjeblikket ligger de i en kasse over i vores værkstedsbygning. Men de kommer på en reol igen, når vi har fået lavet 1. sal færdig.

    Knus Dianna

    SvarSlet
  4. Hej Dianna!
    Jeg har det som dig - de bøger er helt specielle og har her hos mig en fornem plads i reolen, hvor de står mellem 2 store messing-hestehoveder-bogstøtter, der kostede mig en formue :0)
    Kender du forfatteren Linda Lay Shuler ?
    Hun har skrevet bøgerne:
    - Kvinden der husker (deraf min blogtitel)
    - Ørnenes stemme
    - Lad trommen tale
    Hvis IKKE, så har du en hel utrolig oplevelse foran dig...de 3 bøger er mindst lige så fantastiske som Jordens børn-bøgerne!
    Linda Lay Shuler skriver i et fabelagtigt sprog, så man inden for de første par sider er taget med på hendes rejse tilbage i urtiden og hvor man følger kvinden Kwani - selv Jean M. Auel skriver på forsiden, at hun ikke kunne slippe de bøger.
    Og jeg indrømmer - da jeg læste dem...var det ud i en køre non-stop, så kunne job være job - UPS!
    Et stort knus og klem til dig Dianna!

    SvarSlet